Δευτέρα 28 Δεκεμβρίου 2009

Ήχησαν οι σειρήνες στη Λωρίδα της Γάζας

Ένας χρόνος συμπληρώθηκε σήμερα από την έναρξη της ισραηλινής στρατιωτικής επιχείρησης, "Συμπαγές Μολύβι", κατά της Χαμάς στη Λωρίδα της Γάζας. Οι σειρήνες στην περιοχή ήχησαν στις 11:20 (τοπική ώρα), ακριβώς τη στιγμή που στις 27 Δεκεμβρίου 2008, ξεκίνησαν οι πρώτες ισραηλινές αεροπορικές επιδρομές.

Ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ Μπαν Κι Μουν με αφορμή τη σημερινή ημέρα δήλωσε ότι οι πολίτες της Λωρίδας της Γάζας στερούνται ακόμη και τα βασικά ανθρώπινα δικαιώματα και κάλεσε το Ισραήλ να τερματίσει τον αποκλεισμό της περιοχής.

Οι εκδηλώσεις για την σημερινή επέτειο, αναμένεται να διαρκέσουν 22 ημέρες, όσο δηλαδή διήρκεσε και ο πόλεμος και θα ολοκληρωθούν στις 18 Ιανουαρίου του 2010. Σήμερα αναμένεται να πραγματοποιηθούν πολλές διαδηλώσεις, συγκεντρώσεις και ομιλίες, ενώ αργότερα το βράδυ θα μεταδοθεί τηλεοπτική ομιλία του επικεφαλής της κυβέρνησης της Χαμάς, Ισμαΐλ Χανίγιε.

"Στόχος των εκδηλώσεων αυτών είναι να εκθέσουμε στα μάτια όλου του κόσμου τον πόλεμο αυτόν και τις σφαγές που δεν έχουν προηγούμενο", δήλωσε ο Ιχάμπ αλ-Γκουσέιν, εκπρόσωπος του υπουργείου Εσωτερικών στη Γάζα.

Σήμερα ο γενικός γραμματέας του ΟΗΕ ο Μπαν Κι Μουν στην σημερινή του ανακοίνωση, τόνισε ότι ο κάτοικοι τη Γάζας στερούνται των ακόμη και των στοιχειωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων και εξέφρασε τον βαθύτατο προβληματισμό του για το γεγονός ότι ένα χρόνο μετά την ισραηλινή επιδρομή, δεν συζητούνται τα αίτια του πολέμου, όπως επίσης το ίδιο συμβαίνει και με τις επιπτώσεις της επιχείρησης "Συμπαγές Μολύβι" στην περιοχή.

Ο κ. Μπαν Κι Μουν, κάλεσε για άλλη μια φορά το Ισραήλ να τερματίσει τον αποκλεισμό και να σεβαστεί το διεθνές δίκαιο, ενώ ζήτησε και από τη Χαμάς, να σεβαστεί το νόμο και να τερματίσει τη βία. Επίσης έκανε έκκληση στον παλαιστινιακό λαό για ενότητα. "Η ποσότητα και η ποιότητα των ανθρωπιστικών προμηθειών που φτάνουν στη Γάζα, είναι ανεπαρκείς, η οικονομική και δραστηριότητα και η ανοικοδόμηση έχουν παραλύσει" δήλωσε ο επικεφαλής του ΟΗΕ. Εξαιτίας του ισραηλινού αποκλεισμού, μόνο τα βασικά είδη πρώτης ανάγκης εισέρχονται στην περιοχή, με αποτέλεσμα οι κάτοικοι να μην έχουν πρόσβαση σε υλικά για την ανοικοδόμηση των σπιτιών τους, αναφέρουν ανθρωπιστικές οργανώσεις, αλλά και υπηρεσίες των Ηνωμένων Εθνών. Επίσης σύμφωνα με τις ίδιες υπηρεσίες, έχει αυξηθεί το ποσοστό της παιδικής θνησιμότητας, ενώ τονίζεται ότι υπάρχει κίνδυνος για τη δημόσια υγεία καθώς η πρόσβαση σε καθαρό νερό είναι περιορισμένη.

Υπενθυμίζεται ότι η ισραηλινή επίθεση άρχισε με ταυτόχρονους βομβαρδισμούς σε στόχους της Χαμάς σε ολόκληρη τη Λωρίδα της Γάζας προκαλώντας τουλάχιστον 225 νεκρούς μέσα στις πρώτες 24 ώρες.

Ο πόλεμος στη Γάζα στοίχισε τη ζωή σε 1.450 Παλαιστινίους και σε 13 Ισραηλινούς, σύμφωνα με έναν απολογισμό που έδωσαν σήμερα στη δημοσιότητα οι παλαιστινιακές υπηρεσίες ασφαλείας.

Read more...

Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2009

Ανοίγει το πέρασμα για ασθενείς...

Προκειμένου να επιτρέψει σε 500 παλαιστίνιους ασθενείς να μεταβούν σε νοσοκομεία του Καϊρου, η Αιγυπτιακή κυβέρνηση άνοιξε σήμερα το μεθοριακό της πέρασμα στη Ράφα της Λωρίδας της Γάζας. Η αστυνομία ανακοίνωσε ότι τα σύνορα θα παραμείνουν ανοικτά έως αύριο, Πέμπτη.
Η απόφαση αυτή ελήφθη εν μέσω της αυξανόμενης αμφισβήτησης για τα σχέδια της Αιγύπτου να κατασκευάσει ένα ενισχυμένο ατσαλένιο τείχος κατά μήκος των συνόρων της με τη Λωρίδα της Γάζας. Άλλη μία επιβεβαίωση του Σιωνιστικού ρόλου της Αιγύπτου. Σε δηλώσεις του στο επίσημο αιγυπτιακό πρακτορείο ειδήσεων ΜΕΝΑ, ο υπουργός Εξωτερικών της Αιγύπτου Αχμεντ Αμπούλ Γέιτ υπεραμύνθηκε του δικαιώματός της χώρας του να ενισχύσει τα σύνορα της για να "προασπίσει την εθνική της ασφάλεια". Επίσης παλαιστίνιοι ασθενείς που έχουν πάρει εξιτήριο από το νοσοκομείο, θα μπορούν να επιστρέψουν στη Λωρίδα της Γάζας.

Read more...

Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2009

53% των Ισραηλινών ζητούν εθνοκάθαρση των Παλαιστινίων

Σε δημοσκόπηση που ολοκληρώθηκε προχθές 19 Νοεμβρίου από την Ισραηλινή εφημερίδα Israel National News, με το ερώτημα: "Ποιά είναι η καλύτερη λύση για την Αραβο-Ισραηλινή διένεξη" το αποτέλεσμα ήταν η Εθνική εκκαθάριση! 53% των 6.400 ατόμων που έλαβαν μέρος και ψήφισαν επί μία εβδομάδα, δήλωσε ότι η καλύτερη λύση είναι η "Μεταφορά των Παλαιστίνιων σε άλλη Αραβική χώρα" και κατά συνέπεια ολοκληρωτική κατάληψη των εναπομείναντων εδαφών τους. 30,8% ψήφισε την επιλογή "Δύο χώρες - Δύο λαοί", 1,3% είπαν να παραμείνει η κατάσταση ως έχει.

Ο Ισραηλινός αρθρογράφος της εφημερίδας μάλιστα Yaniv Reich, σχολίασε το αποτέλεσμα, λέγοντας μεταξύ άλλων: "Πολύ συχνά ακούμε τους Ισραηλινούς να λενε ότι επιθυμούν την ειρήνη, αλλά το τι είδους ειρήνη ακριβώς επιθυμούν είναι πάντα ερωτηματικό... Μέσα από αυτή τη δημοσκόπηση με αντιπροσωπευτικό δείγμα, είναι ολοφάνερο ποια ακριβώς ειρήνη επιθυμεί ο Ισραηλινός λαός".

http://www.israelnationalnews.com/News/Flash.aspx/174891

Read more...

Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2009

Νέες Ισραηλινές επιχειρήσεις επικισμού στην ανατ. Ιερουσαλήμ

Εντονότατες αντιδράσεις σε διεθνές επίπεδο έχει πυροδοτήσει η απόφαση των ισραηλινών αρχών να ανάψουν «πράσινο φως» για την οικοδόμηση εννιακοσίων νέων κατοικιών για Εβραίους εποίκους στην ανατολική Ιερουσαλήμ που αποτελεί παλαιστινιακό έδαφος ακόμα. Την Τρίτη, Ισραηλινοί αξιωματούχοι ανακοίνωσαν την οικοδόμηση των κατοικιών στην συνοικία Γκίλο της Ιερουσαλήμ.
Οι αντιδράσεις διεθνώς είναι πολύ έντονες, ακόμη και από τις ΗΠΑ. Σε τηλεοπτική του συνέντευξη ο Μπάρακ Ομπάμα δήλωσε ότι η εποικιστική δραστηριότητα των Ισραηλινών «εξοργίζει τους Παλαιστίνιους κατά τρόπο που μπορεί να αποβεί πολύ επικίνδυνος».
«Η σουηδική προεδρία της Ε.Ε. σε ανακοίνωσή της υπενθυμίζει ότι οι εποικιστικές δραστηριότητες, οι δραστηριότητες κατεδάφισης και οι απελάσεις στην ανατολική Ιερουσαλήμ είναι παράνομες όσον αφορά το διεθνές δίκαιο».
Οι Ισραηλινοί παραμένουν αμετακίνητοι παρά τις αντιδράσεις και προκαλούν. Ο ραδιοφωνικός σταθμός του ισραηλινού στρατού μετέδωσε σήμερα ότι ο Μπενιαμίν Νετανιάχου απέρριψε το αμερικανικό αίτημα για το πάγωμα της κατασκευής των κατοικιών στο Γκίλο.
Ίσως αυτή η επιθετικότητα του Ισραήλ αποτελέσει αφορμή για άλλη μία σφαγή των Παλαιστινίων.

Read more...

Τρίτη 24 Μαρτίου 2009

Νεκρός ο υπαρχηγός της PLO

Έκρηξη βόμβας σημειώθηκε σε παλαιστινιακό καταυλισμό στην Σιδώνα του νοτίου Λιβάνου, με συνέπεια να σκοτωθεί ο υπαρχηγός της Οργάνωσης για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης (PLO) και στέλεχος της Φατάχ, Καμάλ Μεντχάτ. Ο Μαχμούντ Αμπάς έκανε λόγο για δολοφονία.
Μαζί με τον Μεντχάτ έχασαν την ζωή τους και οι δύο σωματοφύλακές του.

Read more...